måndag 3 februari 2014

Alvas Recision

Hej! Jag har läst en bok som heter Killar och Hundar den är jätte bra och en bok som verkligen är i min smak!

Hon som har skrivit boken är en väldigt bra författare och heter Leslie Margolis.

Boken är egentligen engelsk men översatt på svenska så den riktiga titeln Boys are dogs och översättaren heter Maria Holst.

Boken har inga bilder men jag tycker att den är så bra så man får typ upp bilder i huvet vad som händer!

Boken handlar om en tjej som heter Annabelle som flyttar från sin gamla stad till en helt ny där hennes mammas pojkvän bor. För att Annabelle skall trivas lite bättre får hon en hund och en hundbok som hjälp. Men frågan är funkar boken på killar också?

Jag ger boken 11/10

1 kommentar:

  1. Visst är det en härlig känsla när man får egna bilder i huvudet när man läser en bra bok. Det önskar jag att alla går uppleva! Det känns verkligen bra att du gillade din tystläsningsbok. Jag hoppas att nästa bok du läser är lika bra.

    SvaraRadera