fredag 11 april 2014

Skapande skola

Hej!

Jo vi har haft skapande skola idag.
Det innebär att man är i grupper och ska skapa en film av kort som kallas för animering.
Vi har gjort en parodi av melodifestivalen som Daniel Norberg har gjort och lagt ut på youtube.
 Fast vi gjorde en annan variant men våran blev ju såklart lite roligare om man säger så.....
Anders som är programledare på mello började att säga " Nu kommer snabbrepriserna".
 Sen så sa Nour "Anton Zia med yes we can".
Sedan så sjung alla i våran grupp Rösta på mig rösta på mig snälla lalalalala yes we can.
Sen sa Nour "Bus Driver med bussen (ingen taxi).
Efter det så sjöng vi "bussen, bussen, bussen ifrån landet till stan, åker kollektivt som vanligt inga taxisamtal.
Sen så sa Hugo det här var tråkigt vi byter kanal.
 Sen så bytte vi kanal till reklam och då sa Leia "välkommen till Ica supermarket".

Gjord av:  Leia, Irma, Moa och Hugo

1 kommentar:

  1. Hejsan!

    Sitter på planet till Malaga och läser vår blogg. Jag tyckte att det var en fantastisk dag i går då vi lärde oss massor. Funderar just nu på vad vi ska animera nästa gång. Kanske ska vi animera vårt arbete med asatron? Kan nog bli riktigt intressant och roligt.
    Jag tycker att filmen ni gjorde var kanon. Det märktes att ni hade förberett er genom att göra ett manus vilket man bland annat kunde se genom att berättelsen hade en tydlig handling. Jag kunde också se att ni samarbetade bra under hela processen.
    Förhoppningsvis kan vi publicera filmen här på bloggen så att fler personer kan få se den.

    SvaraRadera