fredag 31 januari 2014

Engelska dagen ämne: engelska

Hej! Vi tänkte berätta lite om engelska dagen för er. Engelska dagen är en dag när alla på mellan stadiet ska prata engelska. Man är i olika grupper. Grupperna är blandade med elever från åk 4-åk 6.  Om man ville fick man ha på sig vit upp till och svart ner till för det ska likna en engelsk skoluniform.Vi var i grupp 2 vi hade mingel bingo med Mariane. Mingel bingo är ett slags bingo när man frågar andra frågor som står på ett papper på engelska om personen man frågar säger ja så ska man skriva personens namn. Vi gjorde också en stencil. Då skulle man jobba två och två och så skulle man se vad man hade gemensamt med den andra personen.
Sen hade vi massa andra lektioner också men det var den här lektionen vi skulle skriva om. :)
På slutet hade vi te party då åt vi skons med marmelad.

Anna:jag tyckte det var roligt med engelska dag för att jag hade kul med min grupp och att alla lysande det var inget skaft det tycker jag va bra. Betyg 100/100 stjärnor det är bra poäng.

Alice: Just på engelska lektionen tyckte jag inte att det var jätte kul för den jag arbetade med tyckte tydligen inte om någonting. Men resten av dagen var kul. Jag ger engelska dagen 87/100 poäng. :)

Leandro: På engelska lektionen tyckte jag att det var kul för mig men inte för den jag arbetade tyckte att jag var tråkig :/ jag ger engelska dagen 50/100 poäng (:

2 kommentarer:

  1. Anna; vilken bra handling Anna Alice Leandro toppen

    SvaraRadera
  2. Vilken bra beskrivning av vår engelska dag. Det är bra, tycker jag, att ni väljer att både berätta om det som var bra och det som var mindre bra. Synd Leandro att du upplevde att den du arbetade med tyckte att du var tråkig. Det hoppas jag verkligen att du ska slippa nästa gång vi har en engelska dag.
    Anna - du ser som vanligt positivt på det som händer i skolan. Det märks att du gillar att testa på nya saker.
    Alice - du har förklarat vad en engelska dag är på ett mycket bra sätt. Synd att du fick blogga om just den lektionen som inte var fantastisk. Du skulle kanske skriva om engelska dagen i Unikum så att du fick berätta om allt du gjorde under dagen.

    SvaraRadera