torsdag 12 december 2013

Mina vantar

Hejsan!
Hej det här är mina vantar som jag har gjort i slöjden.jag tänkte att jag skulle berätta hur jag gjorde.jo först får man en bild på en vante som man. Ska klippa utt när man har  gjort det ska man välja tygg och tygg till kantremsan.sen har jag fått sy en millimeter och på symaskinen så ska det vara första strecket.sen tar du tyget till kantremsan och och syr den alltså bara den längsta kanten.sen viker du in kantremsan i vanten och sen syr den runt om det verkar lite svårt så be en vuxen om hjälp.


Det var lite krånglig men sen blev det lättare.

Det som var lätt var att klippa utt vanten och kantremsan.

Det som jag är mäst nöjd med är att dom blev klara de är jag nöjd med.berätta varför. Jo alltså jag  för att jag hade lite svårt men jag klarade det så det var varför jag blev nöjd med den.

lllustratör:Anna
Författare:Anna
Av:Anna




2 kommentarer:

  1. Vilka fina vantar du har gjort. Dom är snygga och så verkar dom vara jättevarma. Hoppas att du kommer kunna använda dom många dagar under vintern.
    Kul att du blev nöjd med dom. Det är ju alltid roligt när något som är svårt blir klart. I bland är det definitivt värt att kämpa på.

    SvaraRadera