torsdag 12 december 2013

Jag har gjort ett par vantar

Jag har gjort ett par vantar på syslöjden. Nu ska jag berätta hur jag gjorde. Först klippte jag ut en mall. Sen valde jag ett tyg. Det var flistyg. Sen la jag mallen på tyget och tog en fiffikus och målade ett sträck 1 cm från pappret (tror jag). Jag tror att jag hade vikt tyget så det låg dubbelt. Sen klippte jag ut den. Sen sydde jag ihop dom två delarna med sy maskin. Sen gjorde jag likadant 1 gång till. Och sen klippte jag 2mm in på sömsmån på båda vantarna. Sen klippte jag ut en till mall som var en mudd. Sen sydde jag fast den på något konstigt sätt. Sen var jag klar. Det var inte så svårt med vanten men att sy fast mudden var ganska svårt. Jag är mest nöjd med resultatet. För dom blev fina.

3 kommentarer:

  1. Visst blev dina vantar fina. Jag tycker att de är snygga samtidigt som de verkar vara varma. Jag hoppas att du kommer få användning av dem under många härliga vinterdagar.

    SvaraRadera