fredag 22 maj 2015

Bild Analys

Hej!
Idag så tänkte jag skriva en bild analys😄
Bilden är målad av : Camilla Roman

Det första jag ser i den förtjusa bilden är hur många färger det är i den. Jag tänker på hur stark man är hur modig man är när man tänker på bilden. Bilden föreställer en tjej som visar sin kropp fast även ändå inte hela hon värkar nog va nere.. Det känns typ som om hon inte mår bra påmålat sätt. Lite runt bröstet så är de många cirklar i olika färger det finns också en blå hand i bakgrunden. Det finns ju självklart en person med och det är ju tjejen sen så finns de inte mera personer i den bilden. Bildens  stämning är ju sorgsen.. Asså man kan ju direkt inte säga att den är glad för att.. På ansiktet ser man att hon inte mår bra. Konstnären är Camilla Roman hon gör väldigt mke starka bilder alltså hur han beskriver sina känslor tror jag. Konstverket heter cirklar och varför den döptes till detta det har jag ingen gissning på.. Konstverket är gjord 2014 av Camilla Roman. Som sagt så tycker jag att bilden är väldigt mycket känslor i och att det är väldigt fint. Och asså helt ärligt så tror jag att den bilden är min favorit bild.
Ni kan få se min bild jag valde att göra en bild analys om:)
HADEEE 😉
Fön💕

1 kommentar:

  1. Jag förstår att den här bilden tilltalar dig. Det känns som en bild som du skulle kunna måla för att beskriva dina känslor. När man tittar på den kan man riktigt känna av känslorna som den förmedlar. Det hade varit jätteroligt om du ville publicera bilden som du målade här på bloggen. Förstår att du är nöjd med den. Kanske kommer konst och bilder var ett av dina uttrycksätt. // EB

    SvaraRadera