fredag 22 maj 2015

Bildanalys av Camilla RomanđŸ’«

Det första jag ser pĂ„ bilden Ă€r en tjej mied tvĂ„ katterđŸ±đŸ™†đŸ±.

Det första som jag tÀnker pÄ nÀr jag ser bilden Àr en ledsen tjej (tror jag?) som Àr med tvÄ katter.

Jag tycker att bilden förestĂ€ller en blĂ„ bakgrund med en tjej tvĂ„ katter och fem bubblor. Tjejen Ă€r lĂ€ngst ner pĂ„ bilden och man ser hennes huvud och lite av hennes överkropp. Tjejens hĂ„r typ "stĂ„r" upp till högst upp pĂ„ bilden och Ă€r i fĂ€rgerna brun röd och mörk beige,lite Ă„t de oranga hĂ„llet tycker jag. Framför en bit av hennes hĂ„r Ă€r det 3 bubblor och sĂ„ Ă€r det 2 bubblor ganska lĂ„ngt ner. Tjejens ansikte Ă€r beige och ögonen & lĂ€pparna Ă€r ganska stora. Hennes ögonfĂ€rg Ă€r blĂ„. Hon har gul ögonskugga och bara ögonfransar dĂ€r uppe. DĂ€r nere dĂ€r ögonfransarna egentligen ska sitta sĂ„ rinner det blĂ„tt och lite rött frĂ„n ögonen. LĂ€pparna Ă€r röda och ena kinden Ă€r rosa och den andra lite brunaktig. Ena katten sitter typ bakom tjejen med huvudet frampĂ„ axeln. Den katten har blĂ„a ögon röd nos och rosa tunga. Den katten Ă€r oxĂ„  med lite svartare ansikte. Den andra katten ligger pĂ„ andra sidan tjejen & blundar och har svarta ögonfransar och röd nos. Den katten Ă€r grĂ„ oxĂ„ med vita rĂ€nder och nĂ„gon vit grej i pannan. PĂ„ denna katt syns svansen men inte pĂ„ den första jag beskrev...

Jag tycker att bildens stÀmning Àr lite sorgsen dÀrför jag tjejen grÄter och det ser ut som att katterna försöker trösta.

KonstnÀren som har mÄlat denna bild heter Camilla Roman.

Detta konstverket heter Lovecats jag tror den har det namnet dÀrför att Camilla kanske gillar djur och bestÀmde sig för att mÄla en djurtavla?

Jag tycker att bilden Ă€r jĂ€ttefin (det var oxĂ„ jag bestĂ€mde att göra en bildanalys av denna bild) dĂ€rför att den Ă€r Cool och helt enkelt bara jĂ€ttefin😍.
Av: Irma💕

2 kommentarer:

  1. Vilken ingÄende och mÄlande beskrivning du har gjort av bilden som du analyserade. Jag förstÄr att du tycker att bilden Àr cool och vÀldigt fin. Hade inte haft nÄgot emot att ha den hÀr tavlan pÄ vÀggen hemma hos mig. // EB

    SvaraRadera