måndag 1 juni 2015

bildanalys av Nicklas

hej jag hade inte tänkt skriva skriva en bildnanalys om lovectas så dåp kör vi.
det första jag ser på bilden är två katter.
jag tänker på en ledsen tjej för hon måste ge bort katterna.
det föreställer en tjej som är ledsen för hon måste ge bort sina katter det är några bubbler framförs hennes hår och hennes hår är rött.
dte sitter en katt framför henne och en som klättrar på henne bakifån
den personen osm är med i bilden beskrives ledsen för hon gråter.
bildens stämningen baeskrives sorgsen  för hon ser  ledsen utt.
 konstnären hetter Camila Roman och hon bor i Göteborg
konstvärket heter love cats det skappades 2015 och det är fantasi jag tror att nammnet har blivit så för det var katter med.
jag tycker att konst värket är vackert för det har så mycket färger  



                                                                      av. Nicklas ehrs hutter

1 kommentar:

  1. Visst är Love Cats färggrant och oerhört vacker! Jag tycker att namnet på tavlan verkligen beskriver det man ser och visst kan man leva sig in i hur det skulle kännas om man var tvungen att skiljas från någon som man gillar eller till och med älskar. Det här är en tavla som jag gärna hade ägt. // EB

    SvaraRadera