måndag 1 juni 2015

Bildanalys

Bildanalys

Det första jag ser på bilden är två tjejer som håller om varandra och det första jag tänker på när jag ser på bilden är mig och min syster för att jag tycker att bilden liknar oss lite grann.

Bilden är färgglad. På bilden finns det två tjejer. Den ena tjejen är lite längre än den andra. Båda tjejerna har blåa ögon och gul ögonskugga. Dom har rosiga kinder och röda läppar. Deras näsor är ganska spetsiga. Den längsta tjejen har blont hår som nästan går ner till axlarna och den kortare av tjejerna har blont lockigt  och långt hår. Mellan tjejernas huvuden finns ett rött hjärta. På den längre tjejens huvud sitter en fjäril. Fjärilens vingar är rosa och blåa. Tjejerna har på sig kortärmade blåa tröjor. Bakgrunden är rosa  från det översta av bilden till mitten och sen är den lila och blå. På bilden finns det fyra genomskinliga bubblor.

Jag tycker att bildens stämning är varm för att den har starka och varma färger.

Konstnären som har målat bilden heter Camilla Roman.

Konstverket som jag har skrivit om heter Sisters 4-ever. Jag tror att den har det namnet för att den föreställer två systrar.

Jag tycker att bilden är väldigt fin för att det finns mycket kärlek i den.

1 kommentar: