fredag 5 juni 2015

Bildanalys om Camilla Roman Leia

Hej!

Jag ska göra en bildanalys om Camilla Roman.
 Jag har valt en bild av henne och det första jag ser när jag tittar på bilden är massa färger och en flicka med två katter. När jag tittar på bilden så tänker jag på sorgsenhet för att tjejen ser ganska ledsen ut men ändå så tänker glatt för att det finns så mycket starka färger.  Bilden föreställer en tjej som gråter och två svarta/gråa katter.
Bilden är väldigt färgglad så den är både lycklig och sorgsen. Tjejen har brunt/oranget hår med blå ögon. Bilden är ganska kall men ändå varm. Konstnären heter Camilla Roman och hon är svensk. Hennes konstverk brukar vara i starka färger.
Detta konstverk heter Lovecats och den gjordes år 2015 och jag tror att det heter just som det gör eftersom som attLovecats betyder älska katter och att det är katter i bilden.
Jag tycker att bilden är jätte fin för den visar mycket känslor och tecken.
//Leia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar