onsdag 3 juni 2015

Bildanslys av Moa

Det första jag ser på bilden är två flickor och massa regnbågs färger.

När jag ser bilden tänker jag på två systrar som älskar varandra typ som jag och min lillasyster.

Bilden föreställer två personer som sitter ihop och har ett hjärta mellan sina huvuden. Dom har rosa kinder och väldigt smala näsor. Gul ögonskugga. Dom har en blå tröja och håller armarna i kors. Ena tjejen har långt och vågigt hår och har en slinga blond, en slinga mörk gul och i slutet på den gula är det lite grönt och den sista slingan är lila och håret ligger på ena sidan. Andra tjejen har har kort hår som är blont och i slutet är det orange eller lite mörkare gul och har en fjäril på vänstra sidan av håret. Högra sidan är lite rosa och tar slut efter hjärtat. Mellan deras halsar är det gul och grön bakgrund. Resten av bakgrunden är en rosa och lila. Det är lite ombre i bakgrunden. Åvanför tjejen åt höger som har långt och vågigt hår är det vå såpbubblor. Dom har röda läppar.

Stämningen i bilden är lite ledsam för man ser typ att ögonen är lite ledsamma och dom älskar varandra. Men det är ändå ganska glad stämning för dom älskar varandra och det är färger.

Bilden är gjord av Camilla Roman

Bilden heter sisters 4-ever. Den gjordes år 2015. Jag tror att konstverket heter så för det är systrar på bilden och för dom alltid ska älska varandra.

Jag tycker att bilden är fin för jag tänker på min lillasyster och det är färger med.

Gjord av: Moa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar