måndag 1 juni 2015

Bildanalys av Camilla Romans Kizz Me

Hej allihopa! Jag ska göra en bildanalys av en bild som den talangfulla Camilla Roman har gjort.

Det första jag ser på bilden är två färgglada ansikten som är vända mot varandra. De är väldigt nära varandra. Det första jag tänker på är hur färgglad hela bilden är och hur bra den förmedlar ord genom bild. Man fattar bilden. Sen så "fattar" man bilden på olika sätt såklart men att kunna fatta något genom att se på en bild så är den bra gjord enligt mig.

Bilden föreställer två ansikten som är vända mot varandra och nära varandra. Det ser ut som att de kysser varandra. Bilden är färgglad. Jag tycker den är rolig för att den ser varm ut på ett ställe och kall ut på ett annat ställe. Jag har inte sätt så många bilder som klarar av det.läpparna på ansiktena är helt röda med lite mörkare streck som markerar var läppen är. Ögonen är stora och vackra. Ögonen är gröna och vita. Ögonfransarna är  vackra, korta och svarta. Ögonbrynen är ljus svarta. Dem är långa och smala. Det ser ut som att ansiktena gråter. De är som röda tårar som verkligen rinner ner. Det ser sorgset och glatt ut samtidigt. Det finns två fjärilar, en i det högra hörnet. Den är ganska stor. Kroppen på den är brun orange vingarna är mörk rosa och ljus rosa. Den i det vänstra undre hörnet är likadan förutom att vingarna är gula och mörk rosa.

Bildens känsla är väldigt sorgsen faktiskt. Den är kall och varm.
Konstnären heter Camilla Roman och bor i Göteborg.
Konstnäret gjordes 2014 och heter kizz me. Jag tror att den heter så för att den föreställer två personer som kysser varandra.
Jag tycker att det är vackert och ger dem 5/5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar