torsdag 3 oktober 2013

Elevens dag/elevens val!


Elevens dag/elevens val!


Hej,du kanske inte vet vad elevens dag är men det ska jag berätta nu.
Jo,fredagen innan så fick alla en lapp där det t 'ex stod att man kunde ha syslöjd,pingis och 
innebandy,teknik och bygga med lego,bild,hemkunskap och baka, eller att gå till biblioteket men det 
fanns såklart massor av andra roliga lektioner  att välja på!
Alla valde fyra stycken lektioner som man tyckte var roliga och sen när man hade gjort det så lämnade man in lappen till sin lärare.

Se när lärarna har fått in alla lappar från sina elever så väljer dom ut två lektioner som eleven har valt.
Jag fick t'ex att jag skulle ha syslöjd  på förmiddagen och att jag skulle gå till biblioteket och läsa på eftermiddagen.
På syslöjden så var Eva-Britt även kallad som E-B våran syslöjdslärare men hon är också min lärare i skolan.
Jag tyckte att den dagen var jätte rolig och att vi ska göra det här tusen gånger till!!!
Med vänlig hälsning från Leia!!! :)











2 kommentarer:

  1. Jag tyckte också att det var jättekul med elevens val. Speciellt roligt var det att få lov att vara slöjdlärare under en förmiddag. Mötte massor av duktiga och kreativa elever som virkade och stickade med hjärtans lust.
    Jag är säker på att vi snart kommer ha en ny elevens valdag och då skulle jag gärna sticka och virka igen.

    SvaraRadera
  2. Förstår att det var en rolig dag. Du både älskar att läsa och sy, och du är väldigt duktig Leia :-) Kram mamma

    SvaraRadera