onsdag 19 mars 2014

Öland

                                      Öland!

Vi har jobbat med Öland som är Sveriges minsta landskap. Näktergalen är Ölands landskapsdjur och solvändan är landskapsblomman. näktergalen har ett vingspannet på 24-27 cm långt och är 17-18 cm lång. Solvändan är en gul blomma som gärna vänder sina utslagna blommor mot solen men man kan också kalla denna blomma för "Vackert-väder-blomman". Redovisningen var rolig tycker jag (Leo) Jag tycker också att det var kul bara för att jag gillar att läsa för andra och redovisa tycker jag (Irma).









                                                      av: L€0, !rm@ 

















1 kommentar:

  1. Hej Leo och Irma!

    Trots att ni hade arbetat med Sveriges landskap så var er redovisning allt annat än liten. Ni hade tagit reda på massor av intressanta saker om Öland och jag är säker på att många av era klasskamrater lärde sig massor under tiden ni redovisade.
    Publiken, alltså era klasskamrater visade ett stort intresse för det ni redovisade om . Det märktes bland annat på att det var många som ville svara på de frågor ni ställde efter redovisningen. Jag ser fram emot er nästa redovisning!

    SvaraRadera