onsdag 12 mars 2014

Småland

I geografin så har Edonisa, Tilda, Hugo jobbat med Småland. Småland är ett landskap i södra Sverige. Som är norr till öster Österötland i Söder till Skåne och Blekinge, i väster till Halland och Västergötland (och har broförbindelse till Öland) och har kust mot Östersjön i Öster. Högst punkten är Tomtabacken.


Vi redovisade på onsdagen den 5/3 och vi hade små kort som vi hade skrivit frågor och fakta om Småland. Först så läste vi faktan och sen när alla hade läst klart så ställde vi frågor om och kolla hur mycket om hade lysnat. Sen hängde vi upp vårat collage i grupprumet för att fick vi välja om vi ville hänga upp den i koridåren eller grupprumet.














AV TILDA EDO OCH HUGO




1 kommentar:

  1. Det är verkligen kul att läsa om ert geografiarbete här på vår blogg. Bra att ni tog ett kort på collaget ni gjorde. Då kan vi ju också se hur mycket ni hade hittat om Småland. Jag lärde mig en hel del under redovisning. Bland annat vad Astrid Lindgren hette i mellannamn.
    Jag tycker att ni talade med tydlig röst då ni redovisade och ni försökte verkligen titta upp från era stödord. Jag vet ju att ni tyckte att det var lite jobbigt att redovisa men det märktes inte tycker jag. Ser fram emot nästa gång vi ska redovisa något.

    SvaraRadera