måndag 20 april 2015

Historiaspel

                                                                             Hej!

Under några veckors tid har vi skrivit frågor utifrån en historia text som vi har läst och idag är det dax för en spelplan. 
Spelplanen får se ut precis som man vill att den skall se ut och man skall jobba två och två. 

Leo och Leandro har gjort ett bra spel där man får svara på frågor och sånt. Om man svarar fel på en fråga får man inte gå ett steg om man tar en ledtråd får man gå två steg om man inte tar ledtråd får man gå tre steg. Jag tycker att den är ett bra spel. Av: Jeton

Detta är Leo och Leandros spel.

Jag/Alva "intervjuade" Irma och Elias och frågade om deras spel. 
Jag frågade t.ex. Om hur dom tänkte när dom skulle göra spelet och som svarade att dom bara ville ha en enkel spelplan som gick från start till mål men jag tycker att den är super cool för att vara en "enkel" spelplan. 
Irma och Elias har valt att ha sin spelplansväg täckt av cirklar jag frågade varför dom hade valt den designen och dom valde den för att dom tyckte att cirklar helt klart var snyggast.

Detta är Irma och Elias spel.


2 kommentarer:

  1. Ska bli roligt att få lov och testa alla spel. Förhoppningsvis kommer vi kunna läsa om allas spel här på bloggen.

    SvaraRadera